Tema Eminents 12. Nubpa Köntšok

Tenzin Rinpotše

Carousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel image

Drikung Kagjü koolkonna rajaja, Džigten Sumgön, asutas 1184 a. Tiibetisse Drikung Thil kloostri, mis on kogu Drikung Kagjü koolkonna peaklooster. Tollest ajast kuni tänapäevani jaguneb Drikung Thil kloostri kogukond kaheks osaks - Ling Tod, mis otseses tõlkes tähendab- ülemine kontinent ja Ling Med- alumine kontinent. Auväärne Nangso Lhopon, kes oli üks Džigten Sumgöni õpilastest, määrati Ling Med`i vaimseks meistriks. Ta oli munkade juhendajaks, samuti hoolitses ta nende igapäevaste vajaduste eest. Nangso Lhopon`i residentsihoone "Nubpa Lhadrang" asus Drikung Thil kloostri peatemplist lääne pool, (nubpa tiib.k.- asub läänes ) ning nõnda kutsutakse teda rahva hulgas "Nubpa Rinpotšhe".


Alates sellest vaimsest meistrist- Nangso Lhopon`ist (Nubpa Rinpotše) on olnud katkematu reinkarnatsioonide (ümbersündide) liin kuni tänapäevani välja.


Praegune Rinpotše tunnistati 12. Nubpa Rinpotšeks 34. Drikungi troonihoidja Tema Pühadus Shiwai Lodro (1874- 1945) poolt juba siis, kui ta oli alles emaüsas. Rinpotše trooniti 5-aastaselt, misjärel ta alustas õpinguid. Ta õppis Tiibeti tekste ja rituaale oma õpetajalt Pasang`ilt kuni 14. eluaastani. Pärast seda läks ta Sunraj Garden Instituuti (Njitšhang Šhedra, mis asub Drikung Thil kloostri lähedal), kus õppis kõrgemat budistlikku filosoofiat ja tantristlikke praktikaid.


Nubpa Rinpotše on saanud kõik Drikungi õpetuse kaitsjate väepühitsused, ülekanded ja õpetused Tema Pühadus Lho Drongtul Rinpotšelt. Ta on saanud kõigi 50-ne Kagjü koolkonna kollektsiooni väepühitsused - "Kagjü Õpetuste Aarete Kogu", Termaleidja Gjalwang Rintšen Phuntsok`i Jangzab Õpetuste Kogu väepühitsused, Yamantaka pühitsused Tema Eminents Tritsab Rinpotšelt. Samuti Njingma koolkonna õpetuste kogud eelmiselt Tema Eminents Njizong Tripa Rinpotšelt.


1959 alustas Rinpotše hiina keele õpinguid. 1966. a. toimunud muutuste tõttu Tiibetis tegeles Rinpotšhe põllumajandusega. 1974 tuli ta tagasi Lhasasse ja töötas müürsepana. 1979. a. jätkas ta oma akadeemilist karjääri, toimetades ajakirja "Tiibeti Budistlik Assotsiatsioon". 1989. a. astus ta (10. Pantšen laama korraldusel) Pekingi Kõrgemasse Budistlikku Kolledžisse ning lõpetas selle akadeemilise kraadiga.


Rinpotše on alati öelnud enda kohta, et ta on leidnud suurepärase aja budistliku õpetuste õppimiseks ja suuliste väepühitsuste saamiseks sellistelt õpetajatelt nagu Patšung Vadžradhara, Khentšen Džigme Phuntsok, Gedun Gjatso ning teistelt.


1992 a. tuli Rinpotše Indiasse, et olla oma juurelaama Tema Pühadus Drikung Kjabgön Trinlej Lhundrupi teenistuses. Rinpotšest sai Tema Pühaduse Kunkhen Ringzen Tšhödrak`i (1595-1659) suuliste instruktsioonide (Kabum) hoidja. Sellest ajast alates on Rinpotše juhendanud ritriite Latšis, mis on joogi Džetsun Milarepa kõige püham paik. Rinpotše ise on olnud seal rohkem kui 3 aastat kestvas retriidis.


Praegu on kogunenud tänu tema altruistlikule, valgustunud meelele, sellesse pühasse paika retriidile üle 30 praktiseerija. Samuti on tal plaanis ehitada klooster Nepaali.