Tema Eminents Ontul Rinpotše

Ontül Rinpotše on rahvusvahelise Drikung Dzogtšen Kogukonna looja, mille keskused on Aasias, Euroopas ja Põhja-Ameerikas. Ta reisib palju mööda maailma, andes õpetust edasi sooja huumori, tarkuse ja suure kaastundega. Tema juhtimise all on mahukas tõlkeprojekt, et koguda, tõlkida ja säilitada Drikung Kagjü Yangzab termaõpetused.

Ontül Rinpotše varasemad kehastused on tihedalt seotud eelmise sajandi peidetud õpetuste (termade) suure avastaja Drikung Orgjen Nüden Dordžega, kes oli 8 sajandi Tiibeti valitseja Tri Song Detseni aegse suurmeistri Njang Ban Tingdzin Sangpo emanatsioon. Ontül oli oma esimeses kehastuses Nüden Dordže vanem vend nimega Kunzang Drodul.

Kunzang Drodul sündis aadliperes, Tiibeti idaosas. Viies Drikung Kjabgon Tšetsang Thugdže Nima (1828-1889) tunnistas ta Drog Ban Khin Tšung Lotsava emanatsiooniks, kes oli üks Guru Padmasambhava 25-st peamisest õpilasest. Sellest ajast alates on tema järjestikuste ümbersündinud kehastuste (tulkud) nimeks Ontül, mis tõlkes tähendab "vanema venna taaskehastus".

Praegune Ontül sündis Khamis, Ida Tiibetis 1950 a. Tema suguvõsa nimeks on Göpe või samuti Pebon Thogtrul. See on üks kolmeteistkümnest aadlisuguvõsast, mida on nimetatud Lodan Ningpo sisemise liini tüveks. Lodan Ningpo on Bön´i religiooni üks neljast iidsest tulkust Padmasambhava eelsest ajastust. 1954 a. tunnistasid T.P. Drikung Kjabgon Tšetsang Rinpotše ja T.P. Gjalva Karmapa Rangdžung Rigpe Dordže teda Ontüli kehastuseks ja andsid talle nimeks Kontšok Tenzin Thrinle Rabgje Palzangpo. Samal aastal trooniti teda Dong Med Ogmin Thubten Šedrub Ling´i kloostris.

1959 aastal, kui kommunistliku Hiina armee okupeeris Tiibeti, põgenes noor Ontül koos oma hooldaja Kalsang Namgjal´i ja paljude teiste munkade ning külaelanikega Indiasse. Indias oli elu raske ja tal tuli ühest paigast teise rännata ligi 14 aastat. Seal kohtas ta taas Drikung Khandro Neni Rinpotšed (khandro ehk daakini tähendab kõrgelt realiseerunud jooginit), kes tutvustas Ontül Rinpotšhed suurele Njingmapa õpetajale, Khenpo Thubtenile. Esimene õpetus, mille ta Khenpolt sai oli Longtšen Ningthig Ngöndro harjutused. Erinevatel puhkudel on ta saanud Mahamudra ja Dzogtšeni õpetusi T.P. Dudjom Rinpotše, Khunu Lama Tenzin Gjaltseni, T.P. Dilgo Khjentse Rinpotše, 3-nda Kalu Rinpotše ja teiste suurte õpetajate käest. Joogi Khjunga Rinpotšelt sai ta Mahamudra õpetused ja isiklikud juhtnöörid. Järgnevatel aastatel viibis ta Ladakhis, kus sai enamuse Drikung Kagjü tähtsamatest pühitsustest, juhtnöörid ja suulised ülekanded.

1971 aastal naases Ontül Indiasse, kus ta ostis ladakhlastelt saadud annetuste eest maatüki Tso Pemas (Rewalsar). Koos munkadega ehitas ta sinna kloostri. Tso Pema tähendab tõlkes "Lootosjärv" ja see on üks pühapaikadest, mis on seotud Guru Padmasambhavaga. Praegu elab kloostris ligemale 50 munka, kes hoiavad üleval Drikung Kagjü traditsioone.

1978 tundis T.P.Tšetsang Rinpotše ära Terton Ogjen Nüden Dordže seitsmenda ümbersündinud kehastuse. Tol ajal oli noor tulku vaid 3 aastane. 1980 aastal trooniti ta Tso Pema kloostri vaimseks juhiks.

1983 a. käis Ontül Rinpotše Kesk-Tiibetis ja Khamis, mis oli tema esimene külaskäik Tiibetisse, pärast sealt põgenemist. Peale Lhasasse saabumist ning kiirvisiiti Drikung Thil´i kloostrisse, mis on Drikung Kagjü koolkonna peaklooster Tiibetis, siirdus ta edasi oma peakloostrisse Ida-Tiibetis, oma sünnikoha lähedal. See oli omal ajal üks suuremaid Drikungi kloostreid selles piirkonnas. Kommunistliku Hiina Kultuurirevolutsiooni ajal lõhuti Ontüli klooster täielikult. Tänu Thupning Tulku, Gjaltsab Tulku ja Phuntsog Tulku ning paljude munkade ja kohalike elanike pingutustele on peaklooster praeguseks suures osas taastatud. Peakloostris asub hetkel ligi sada munka, kellest paljud viibivad "Viieosalise Mahamudra" eralduslaagris. Ontül Rinpotše veetis oma kloostris ja selle ümbruskonnas ligi 6 kuud andes pühitsusi ja õpetusi nii munkadele kui ilmalikele. Khamist pöördus ta tagasi Drikung Thili kloostrisse. Seal sai ta mitmeid suulisi ülekandeid ja õpetusi Joogi Patšhung Rinpotšelt ning Gelong Tenzin Nimalt. Tal õnnestus kohtuda ka Drikung Kagjü koolkonna teise pealaama, T.P. Tšungtsang Rinpotšega. Pärast kolmenädalast peatumist Drikung Thil`is naases ta oma kloostrisse Põhja Indias.