Vajrapani pühitsus, Milarepa laulude õpetus,
Dorje Namjom puhastumise rituaal.
Vajrapani on (sanskriti keeles, tiibeti keeles ཕྱག་ན་རྡོ་རྗེ། džha na dordže) üks
varaseimaid bodhisatvaid vadžrajaana budismis.
Koos Avaloketišvara ja Manjushriga on ta Gautama Buda kaitsja ja abistaja. Vajrapani
esindab buda aga ka viie djaani buda väge, Avaloketišvara esindab kaastunnet ja
Manjushri tarkust. Samuti on Vajrapani üks kaheksast bodhisatvast ja üks varaseimast
Dharma kaitsjatest.
Vajrapani puhul on mitmeid erinevaid väe ülekande viise ja tal on erinevaid vorme.
Khenpo Konchok Tašhi antav väe pühitsus ja tekst, mille järgi praktiseeritakse, on lühike
aga selles on kogu Vajrapani jõu essents. Ta aitab Dharma praktiseerijal eemaldada nii
meele- kui ka kehalised takistused, samuti on sellel praktikal väga tugev ravitoime.
Mantrat tuleks väestada retsiteerides vähemalt 400 000 korda kinnises ritriidis. Kuna
mantra on väga lühike, siis see võtab ainult mõned päevad aega. Pärast seda on
võimalik kasutada enese raviks ja ka need, kes tegelevad sügavamalt vaimsete
praktikatega, saavad seda kasutada, et abistada teisi.
Väe ülekandele eelneval ja samal päeval ei oleks soovitav süüa liha, kala, mune,
küüslauku, sibulat, tarbida alkoholi ning tugevaid psühhotroopseid ravimeid ja ka teisi
narkootilisi aineid. Sama kehtib ka ritriidi tegemise kohta.
Milarepa laulud – Shale Ö jätku õpetus.
Septembris alustas Khenpo Tashi Rinpoche Milarepa Laulude õpetusega. Milarepa lauludesse on kokku koondunud kogu Vajrayana õpetus. Lugedes neid laule ilma suulise ülekande ja õpetuseta, võivad need tunduda üsna keerulised ja arusaamatud. Aga Khenpo Tashi Rinpoche sarnase joogi õpetuse väel avaneb väga sügav õpetus, mida on võimalik rakendada igapäeva ellu.
Väike lõik Milarepa laulude õpetusest:
Milarepa on buddha. Kui see on nii, siis tulenes eilse öö unenägu kindlasti tema kaastundest. Lähen vaatan, kes ta selline on.“ Ta läkski ja võttis kaasa ühe päeva toidu, mille oli valmistanud ning andis selle Džetsunile.
„Joogi, kust sa pärit oled?“ küsis ta.
„Ma olen üks ümbruskonna kerjustest.“
„Kas sa oled Džetsun Mila, kes elab Nyanangi Kõhukoopas?“
„Jaa, seda ka.“
Ülim pühendumine haaras kogu tüdruku keha ja kõik tema ihukarvad tõusid püsti. Ta kummardas joogi ees ja ütles: „Ma nägin sind eile öösel unes.“ „Millest see unenägu rääkis?“ küsis Milarepa.
„Ma nägin unes, et päike ja kuu olid mu kehas, kuid nad ei kiiranud valgust. Siis aga kerkisid idas nähtavale päike ja kuu ning nende valgus valgustas ka minu sisemist päikest ja kuud. Minu sisemine päike ja kuu väljusid mu kehast ja sulasid ühte idast tõusnud päikese ja kuu valgusega ning ma nägin, et kogu universum sai täielikult valgustatud. Kui ma hakkan Džetsuni järgijaks, kas mulle koidab siis dharma valgus?“ (tõlkinud Juulika Laul)
See on imeilus lugu tüdrukust, kes kohtudes Milarepaga mõistab kõige püsitust, karma vääramatut jõudu ning surma vältimatust. Lugu pühendumisest ning sellest, kuidas õige välise õpetajaga kohtudes, hakkab tööle sisemine õpetaja, kes juhib su õigele teele.
Lisainfo ja registreerimine:
Õpetusel saavad osaleda ka need, kes eelmisel korral osaleda ei saanud.
Selleks on vaja ära vaadata eelmise õpetuse videod, mis leiduvad siit neile klõpsates:
1. video
2. video
3. video
Eestikeelsete subtiitritega video viieosalise Mahamudra õpetusest leiad siit...
Ingliskeelsete subtiitritega video viieosalise Mahamudra õpetusest leiad siit...