Juuli 2019 Uulu

Tuhandekäelise Avalokitešvara harjutuslaager

Auväärse Drupön Kunsang Rinpotše juhendamisel

Laama Kunsang Rinpotše

Laama Kunsang sündis aastal 1976 Ngaris, mis on piirkond püha mäe Kailaši juures Tiibetis. Kuueaastaselt sai temast munk ning ta õppis Dharmat, rituaale, palveid ja muud. Väikese poisina pidi ta lahkuma Tiibetist Indiasse. Dharamsalas tudeeris ta mandalate ja thankade tegemist. Seejärel õppis ta Drikungi kloostris seitse aastat filosoofiat, misjärel suundus kolmeks aastaks eraldatusse Almorasse Indias ning läbis traditsioonilised „Naropa kuus joogat" ja "Viie-osalise Mahamudra“. Tulemuste eest sai ta tiitli meditatsiooni meister – „Drupön“. Tema peamine õpetaja T.P. Tšetsang Rinpotše saatis ta seejärel Nepaali veel omakorda neljaaastasesse eraldatusse. Ta on osalenud ka T.P. dalai-laama juhendamisel toimunud erinevate religioonide ja teadlaste uuringutes ja aruteludes. Laama Kunsang saadeti Dharamsalas asuva Tiibeti Valitsuse poolt Šveitsi, et osaleda projektis „Teaduse ja Dharma kohtumine”. Aastatel 2001 kuni 2005 õppis ta Šveitsis asuvas Rikoni Tiibeti instituudis kultuuridevahelises loodusteaduste ja treeningute keskuses. Sel perioodil kohtus ta paljude Šveitsi inimestega, kes olid Dharmast huvitatud. T.E. Gartšen Rinpotše julgustas teda asutama sinna Dharmakeskust. Aastal 2005 õnnistas Gartšen Rinpotše uue keskuse Drikung Kagyu Dorje Ling, kus Kunsang Rinpotše on siiani residentlaama. Keskus tegutseb T.P. Tšetsang Rinpotše patronaaži all. Laama Kunsang Rinpotše on väga kogenud joogi, kes on tuntud oma erakordselt suurte teadmiste poolest. Samuti on ta väga hea inglise keele oskusega. Tema õpetused ja toetus ning usk meisse on alati olnud väga inspireeriv!

Tuhandekäeline Avalokitešvara (tib. Chenrezig)

Avalokitešvara on bodhisattva, kes kehastab endas kõikide budade armastust ja kaastunnet. Gartšen Rinpotše on öelnud, et Avalokitešvara on kõikide budade isa ja tara on kõikide budade ema. Avalokitešvara mantra "Om Mani Padme Hung" on nii Tiibetis kui ka kogu maailmas ilmselt kõige populaarsem, kuna see ei ole keeruline ning õnnistus on väga kiire ja vahetu.


Öeldakse, et ainuüksi Avalokitešvara mantrat korrates on võimalik vabaneda haigustest, aegkondade jooksul kogutud negatiivsest karmast ja deemonlike jõudude painest. Olend, kes seda loeb, muutub õnnelikuks, tunneb kergust ja armastust ning tal süveneb võime meditatsiooni sügavamatesse keskendumistesse jõuda (skrt. samadhi’d). See võime kandub ka edasi järgmistesse eludesse. Surma hetkel ei sünnita kolme alumisse ilma, vaid hoopis Buda Amitabha maale – Dewacheni (tib. suure õndsuse maa), või Avalokitešvara budaväljale – Riwo Potalasse, kus jõutakse aja jooksul budasuseni.


Avalokitešvara maiseks kehastuseks peetakse dalai-laamat, samuti Drikungi Pealaamat Tšetsang Rinpotšet ning ka Karmapat, lisaks paljusid teisi väga kõrgeid meistreid. Legendaarne valgustunud Drikungi joogi Drubwang Rinpotše soovitas seda mantrat kõige enam, öeldes, et rohkemat polegi vaja.