Veebruar 2019 Pärnus

Vajrakilaya harjutuslaager

Laama Tsering Rinpotše juhendamisel

Laama Tsering Rinpotše

Laama Tsering on Drikung Gartšen Instituudis residentlaama Münhenis, Saksamaal. Ta pühitseti mungaks kaheksa-aastaselt. Ta läbis õpingud Drikung Kagjü liini peakloostris, mis asub Dehra Dünis, Indias.


Pärast Drikung Yangzabi ja Longtšen Nyinthigi traditsiooni eelharjutuste läbimist sai ta õpetusi Phowa ning samuti Dzogtšen Trektšödi ja Thögali praktikate kohta. Sajapäevase retriidi (tiib. k. Shag gya) ajal harjutas ta kuue olemasolu valla tongleni.


Lisaks on ta lõpetanud traditsioonilise kolme-aastase retriidi, mis koosneb Viieosalisest Mahamudrast ja Kuuest Naropa Joogast. Vahetult pärast seda sai ta Tema Pühadus Tšetsang Rinpotše ja Tema Eminents Gartšen Rinpotše käest tiitli drupön (retriidi-meister).


Tema Eminents Gartšen Rinpotše palvel on laama Tsering viibinud 2002. aastast alates Saksamaal ning viib Drikung Gartšen Instituudis regulaarselt läbi pudžasid, annab väepühitsusi ja õpetusi ning tegeleb ka retriidis olevate harjutajate abistamisega ja juhendamisega.

Vajrakilaya (tiib. k. Dorje Phurba)

Vajrakilaya (tiib. k. Dorje Phurba) on Vajrasattva jõuline vorm. Vajrakilaya harjutus on äärmiselt tõhus sisemiste ja väliste takistuste eemaldamiseks, mis ei lase armastusel, hoolivusel ja ka virgumisel avalduda. Kehastades kõikide budade valgustunud tegevust, alistab ta nii sisemised kui välised takistused.


Traditsiooniliselt tehakse Vajrakilaya drubtšenit aasta lõpus, et eemaldada algava aasta võimalikke takistusi ja negatiivsusi. Gartšen Rinpotše teeb Arizonas iga aasta lõpus Vajrakilaya drubtšenit just sel eesmärgil.


Kui Padmasambhava harjutas täiusliku virgumise saavutamiseks Yangdak Herukat, siis tekkis tal palju takistusi, eriti väliseid. Selleks, et neid ületada, tegi ta Vajrakilaya retriidi, misläbi kõik takistused said eemaldatud ning ta jõudis täiusliku virgumiseni. Selle retriidi viis ta läbi Kathmandu lähedal Pharpingis, kus on siiani selle koha peal kaljus lõhe, kus Padmasambhava istus. Hiljem ütles Padmasabhava, et Yangdak Heruka on suurepärane viis valgustumiseks, kuid see on nagu kallihinnaline karavan, mida tuleb kaitsta, et ta tervelt kohale jõuaks. Ning, et selleks kaitseks on parim Vajrakilaya.